Jenny: Att göra en moodboard

Idag är sista anmälningsdagen till invigningen/AW av Najjas nya kontor. Alla som kommer ska få bidra till att göra Najjas moodboard.

Jag har också varit med och skapat en moodboard nyligen, när vi hade utvecklingsdag på Najja. Syftet med utvecklingsdagen var att koppla ihop affärside, varumärke och kanalstrategi. För att få en bra start till diskussion och inspiration provade vi att tillämpa metoden moodboard.

Moodboard

En moodboard är ett collage som beskriver stämningen eller känslan i något, exempelvis ett varumärke. Den används för att fungera som ett visuellt verktyg för att visa andra känslan eller stämningen.IMG_5311

När vi skapade våra moodboards ställde vi oss frågan; vad är Najja kommunikation? Utifrån våra tankar kring företaget lät vi fantasin flöda. Som små barn satt vi och klippte och klistrade. Av kreativiteten att döma är jag övertygad om att alla tyckte det var lika roligt. Det var dessutom en väldigt effektiv metod, eftersom det blev lätt att börja diskutera kring exempelvis värdeorden senare.

Förutom Lotta, Stina och jag så var även Sofia Hadders, HEXA Processledning med som samtalsledare under dagen. Sofia såg bland annat till att plocka upp diskussioner, anteckna och coacha oss i processen.

Tack för en mycket inspirerande dag!

/Jenny

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *